Zeptali jsme se

Rozhovor s panem Markusem Bettacem (43 let), jednatelem společnosti StB Verkehrstechnik GmbH (StB)

Pane Bettac, prosím povězte nám něco o sobě a společnosti StB Verkehrstechnik GmbH.

Od začátku roku 2016 pracuji u StB. Předtím jsem byl zaměstnán v oblasti prodeje u různých společností a nazval bych se zatím nováčkem v dopravním a logistickém sektoru. Pracuji především z pozadí, starám se o řízení jakosti, certifikace a personál.

Společnost StB byla založena takřka před čtyřmi lety a od té doby se neustále rozrůstá. V současné době máme 47 zaměstnanců, včetně tří učňů. Více než polovina našich zaměstnanců se podílí na provozní realizaci našich služeb na německých silnicích. Mezi našimi zaměstnanci je devět strážníků, kteří nyní mohou nahradit policejní doprovod v těžké dopravě. Kolegové ovládají celkem 22 montážních vozů a dvanáct vozidel BF4. Letos bude vozový park vzhledem k dobrému stavu zakázek ještě rozšířen.


Jaké služby StB přesně nabízí a v jakých sektorech jste aktivní především?

Naší hlavní činností je řízení dopravy a bezpečnosti provozu a nabízíme profesionální řešení pro logistiku těžkého zboží i mobilní příjezdové trasy. Našim zákazníkům můžeme poskytnout kompletní balíček služeb, od plánování včetně tvorby profilů přepravních tras a organizace až po doprovod těžkých nákladních vozidel. Kromě toho také zajišťujeme vyřízení formalit s příslušnými silničními správními úřady se všemi nezbytnými opatřeními. Dobrá spolupráce s úřady při žádostech a vyřizování různých povolení pro nadrozměrnou přepravu je velmi důležitá. A navíc našim zákazníkům můžeme nabídnout vykládku jejich zboží, například menší součásti větrných turbín – a to po celém světě.

Aktuálně nejvíce profitujeme na silném rozšíření výstavby větrných elektráren v Německu v posledních letech. Nicméně, snížení expanze v této oblasti bude znamenat také méně objednávek pro StB. Na tuto situaci jsme se však připravili a s ohledem na naše zákazníky i průmyslovou branži rozšířili naše portfolio. Takže jsme se nedávno podíleli na přepravě obrovského transformátoru z výrobní haly do přístavu. Letos se mimo jiné chceme více soustředit na regionální bezpečnost provozu.


Jaké největší výzvy Vás čekají v blízké budoucnosti? Kde ještě vidíte potřebu nových opatření?

Jak jsem již uvedl na začátku rozhovoru, stále pracujeme na našem vývoji. Kromě flexibilního vozového parku jsou rozhodujícím faktorem pro náš úspěch vyškolení a zkušení zaměstnanci. Stejně jako v mnoha jiných branžích máme i my problém s nalezením nových nebo mladších zaměstnanců. To bude v budoucnu pravděpodobně asi největší výzva.

Při provozním řízení dopravy bychom si přáli více pochopení od ostatních pro opatření, která jsme přijali a bez kterých by nebylo možné uskutečnit určité přepravy. Kromě toho by měla být tato nutná opatření pro řízení dopravy lépe zohledněna při celkovém plánování projektů, jelikož musí být podány různé žádosti na úřadech a musí být získána povolení, jejichž vyřízení trvá určitou dobu. A bez odpovídajících dokladů zkrátka přepravu nelze provést.


Zpět