Schliessen
30. června 2017

Inteview

Pane Kolodziej, u firmy Universal Transport jste zodpovědný za IT oddělení. Povězte nám prosím něco o Vašich dosavadních pracovních zkušenostech. 

Absolvoval jsem vysokoškolské vzdělání v oboru podnikové informatiky v polských Katovicích a v německém Paderbornu. Zpočátku jsem pak pracoval jako IT manažer v jedné velké zasilatelské firmě a následně v softwarové společnosti v oblasti vývoje a řízení mezinárodních projektů. V roce 2004 jsem se podílel na vyvinutí tzv. „mobilní kanceláře“, která byla na Cebitu, největším světovém veletrhu informačních technologií, oceněna cenou za inovaci.

Před přesně 10 lety (červen 2007) mě moje profesní cesta opět dovedla k logistice –  firmě Universal Transport. Již jsem se nechtěl zabývat vývojem softwarů za účelem jejich dalšího prodeje, ale aktivně přispívat ke zvýšení efektivity společnosti a pomáhat vytvářet procesy. Zpočátku jsem byl jako IT koordinátor odpovědný za tvorbu sítí našich poboček, v současné době jsem vedoucím našeho IT oddělení. Moji kolegové a já jsme klasicky zodpovědní za IT podporu celého týmu Universal Transport s dotazy týkajících se technologií. Rovněž jsme vyvinuli vlastní software „heavyNet“.

 

Co to vlastně je „heavyNet“ a k čemu se používá?

Software, který vyvinul náš tým programátorů je využíván ve všech našich pobočkách, ve všech oborech a odděleních. Tento software je navržen tak, aby zjednodušil a synchronizoval každodenní práci. V počátku jsme začali s databází adres a dispečinkem a pak tento software rozšířili do dalších oblastí. Při praktickém využití takového softwaru je vždy velmi důležitá zpětná vazba uživatelů. Tato zpětná vazba je brána ve zřetel i při dalším vývoji a pravidelných téměř měsíčních aktualizací “heavyNetu”.

Aktivní zapojení zaměstnanců při vývoji takového softwaru vede k lepšímu přijetí nového systému. Pokud zaměstnanci pracovali posledních 20 let s jiným systémem, který byl rovněž praktický, potom na první pohled ztrácí chuť ke konverzi. Proto se stále více zaměřuji na prezentaci a školení – především ve formě webinářů, které lze snadno začlenit do své každodenní práce. To je důležité zejména při integraci nových kanceláří a podniků.

 

Jak si můžeme představit praktické výhody “heavyNetu”?

Tento software nejen usnadňuje naši interní práci, ale také komunikuje s našimi zákazníky. Mohou například sledovat on-line, kde se jejich zboží nachází. To je speciálně při mezinárodních přepravách a dlouhých trasách velmi užitečné. Zákazník zadá na našich webových stránkách pouze své referenční číslo a obdrží aktuální polohu svého zboží, stejně jako veškeré důležité informace o přepravě.

Pro řidiče jsme vyvinuli aplikaci pro mobilní telefony a tablety. To umožňuje komunikaci s dispečery, poskytuje přehled všech informací o objednávce i povoleních a dokonce obsahuje i navigaci. Mimo jiné jsou zde dokumentovány údaje o době řízení a odpočinku řidičů.

Stručně řečeno, „heavyNet“ je velmi inovativní software, který je ve své podobě zdaleka ojedinělý. Samozřejmě, že existují náklady spojené s vývojem a implementací, ale ve střednědobém a dlouhodobém horizontu vedou k velkému zvyšování efektivity, a tím tedy snížení nákladů, které můžeme přenést na zákazníka.

<< Zpět k přehledu
>> Prohlédnout si další novinky